Anerkendelse
Noget af det mest vitale for medarbejder trivsel og fastholdelse er Anerkendelse.
Men hvordan anerkender man?
Vi er alle unikke individer og vil anerkendes forskelligt. Dog er der to grund spor man kan rette sig efter.
De to spor er:
Problemløseren og Relationsmesteren.
Anerkender du ”Problemløseren” med: ”Du er nem og behagelig at arbejde sammen med” vil det gå lige hen over hovedet på vedkommende. Men anerkender du derimod den måde vedkommende arbejder på, går det lige ind.
Omvendt: Anerkender du Relationsmesteren med: ”Det er et stykke flot stykke struktureret arbejde du leverer, og altid til tiden” vil vedkommende stadig ikke være sikker på om vedkommende er god nok som person. Men anerkender man vedkommende med ”Du er god for gruppen, da du sørger for, at alle bliver hørt, og du er godt til at lytte”, så bliver det modtaget meget positivt.
Ved du som Leder, hvordan dine medarbejdere helst vil anerkendes? -og kan/ skal medarbejdere kunne vise anerkendelse tilbage til Lederen? Og i så fald hvordan?
Vi vil gennem en workshop hvor der arbejdes i grupper med refleksionskort, gennemgå temaer som Anerkendelse, moralske konflikter, Ledelse, og kollegaskab. Et system, som er udviklet af forsker inden for trivsel Pernille Steen Pedersen fra CBS. Her vil der være evidensbaseret viden blandet med chases og gruppe dialog.